بذر جو اصلاح شده محصولات باغ کشاورز فقیر را 25 برابر کرد

محتوای فیبر بالای بذر جو اصلاح شده به حرکت غذا در روده کمک می کند و تعادل خوبی از باکتری های روده ایجاد می کند که هر دو نقش مهمی در هضم دارند.

ممکن است از سنگ کیسه صفرا جلوگیری کند و خطر جراحی کیسه صفرا را کاهش دهد محتوای فیبر بالای جو نیز ممکن است به جلوگیری از سنگ کیسه صفرا کمک کند.

سنگ های صفراوی ذرات جامدی هستند که می توانند خود به خود در کیسه صفرا، اندام کوچکی که در زیر کبد قرار دارد، تشکیل شوند. کیسه صفرا اسیدهای صفراوی تولید می کند که بدن شما از آنها برای هضم چربی استفاده می کند.

در بیشتر موارد، سنگ کیسه صفرا هیچ علامتی ایجاد نمی کند. با این حال، گاهی اوقات، سنگ های صفراوی بزرگ می توانند در مجرای کیسه صفرا گیر کنند و باعث درد شدید شوند. چنین مواردی اغلب نیاز به جراحی برای برداشتن کیسه صفرا دارند.

بذر

نوع فیبر نامحلول موجود در جو ممکن است به جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا و کاهش احتمال جراحی کیسه صفرا کمک کند.

در یک مطالعه مشاهده‌ای 16 ساله، زنانی که بالاترین مقدار فیبر مصرفی را داشتند، 13 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سنگ‌های صفراوی بودند که نیاز به برداشتن کیسه صفرا دارند.

به نظر می رسد که این مزیت وابسته به دوز باشد، زیرا هر 5 گرم افزایش در مصرف فیبر نامحلول خطر سنگ کیسه صفرا را تا حدود 10 درصد کاهش می دهد.

در مطالعه ای دیگر، افراد چاق در یکی از دو رژیم غذایی قرار گرفتند. در مطالعه ای دیگر، افراد چاق در یکی از دو رژیم کاهش وزن سریع قرار گرفتند یکی غنی از فیبر و دیگری حاوی پروتئین. کاهش وزن سریع می تواند خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را افزایش دهد.

پس از پنج هفته، شرکت کنندگانی که رژیم غذایی غنی از فیبر داشتند، سه برابر بیشتر از کسانی که رژیم غذایی غنی از پروتئین داشتند، کیسه صفرا سالم داشتند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.