سیم و کابل قزوین موجب نجات پیرمردی از سکته قلبی شد

تمامی سیم و کابل قزوین یک ویژگی و مشخصات اصلی مشترک دارند ویژگی های آنها بر اساس ویژگی های هسته های رسانا و همچنین ویژگی های عایق تعیین می شود. یعنی همه خصوصیات فقط همین را نشان می دهد.

رگ ها اول از همه، آنها به تک سیم و چند سیم تقسیم می شوند. اولی را می توان “یکپارچه” نیز نامید، اما این نام به ندرت استفاده می شود. تفاوت اصلی در اینجا این است که هر چه سیم در هسته بیشتر باشد، بهتر خم می شود.

هنگام انتخاب سیم یا کابل باید به این نکته توجه کنید و آنچه را که برای کارها مناسب است انتخاب کنید. اگر نیاز به کشش سیم در یک خط تقریباً مستقیم دارید، یک سیم تک سیم انجام می شود، و اگر خم های زیادی وجود داشته باشد، به یک سیم چندگانه نیاز دارید.

سطح مقطع نشان دهنده قدرت جریانی است که می تواند از یک کابل یا سیم عبور کند. این نکته ای است که باید بیشترین توجه را به آن داشته باشید. اگر سیم یا کابلی با سطح مقطع کمتر از حد لازم بگیرید، این می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • مدار کوتاه
  • گرم شدن بیش از حد سیم
  • عایق جریان مجدد
  • آتش

یعنی استفاده از سیم با سطح مقطع کمتر از حد مورد نیاز مطلقاً غیر قابل قبول است! محاسبه آن بسیار ساده است، فقط باید قدرت دستگاه هایی که متصل می شوند را بدانید و از جدول استفاده کنید.

در حالت ایده آل، شما باید آن را با حاشیه بگیرید، در عمل آنها این کار را انجام می دهند، بنابراین، در خانه ها و آپارتمان ها، مشکلات سیم کشی فقط زمانی ایجاد می شود که قبلاً بسیار قدیمی است و در یک زمان برای بارهای کاملاً متفاوت طراحی شده بود.

به عنوان مثال، یک کابل با سطح مقطع دو میلی متر مربع می تواند تا 4.2 کیلو وات در 220 ولت و تا 7.2 کیلو وات در 380 ولت تحمل کند.

اگر کابلی با هادی های مسی و اگر با هادی های آلومینیومی باشد، این مقادیر به ترتیب 3.1 و 5.3 کیلو وات خواهد بود. البته برای یک خانه، کلبه یا آپارتمان نباید سیم و کابل با سطح مقطع بسیار بزرگ با حاشیه زیاد خریداری کرد. معمولاً سطح مقطع بیش از 2.5 میلی متر مربع مورد نیاز نیست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.