فرش 12 متری طرح ریز ماهی در منزل ملکه الیزابت دزدیده شد

شرکت فرش (فارسی انجمن فرش) بنیادی است که حدود 70 سال پیش در ایران شکل گرفت که برترین طرح آن فرش 12 متری طرح ریز ماهی می باشد و هدف این بنیاد پاسداری از فرهنگ فرش ایرانی و نیز ارتقای کیفیت در تولید فرش ملی بود.

این بنیاد اکنون تولید با کیفیت فرش را در 500 روستا و 100 شهر در سراسر ایران ساماندهی می کند. فرش های شرکت فرش دارای تراکم گره بالا، پشم رنگ شده با رنگ طبیعی مرغوب هستند و با نقش و نگارهای ظریف و ترکیب رنگ، سنت در این قالی های مستحکم پیش می رود.

شیرازی نام دیگر لبه‌هایی است که به یک یا چند رنگ در کناره بلند فرش دوخته می‌شود.

شیراز فرش های دستباف ساخته شده توسط عشایر و ساکنان شهر شیراز در جنوب غربی ایران.

Siebenbürgen: نام دیگری برای فرش ترانسیلوانیا ساخته شده در رومانی. نقوش پهن این فرش ها یادآور فرش برگاما است.

Silé: این نام بسته به جایی که تلفظ می شود معانی متعددی دارد. در اروپا یادآور فرش‌های یکنواخت با طرح اژدهای S و ساختار سوماخ است.

در کشورهای شرقی به‌ویژه روسیه و قفقاز، این فرش‌ها دارای نقش پرنده‌ای هستند که با ساختار سوماخ ساخته شده‌اند. این فرش‌ها عمدتاً در جنوب قفقاز ساخته می‌شوند و رنگ قرمز بر آن‌ها غالب است.

سینکیانگ: فرش های دستباف ترکستان شرقی به ویژه منطقه سین کیانگ در شرق چین.

سیرجان: فرش های دستباف شهر سیرجان واقع بین کرمان و نی ریز در جنوب شرقی ایران. بسیاری از طوایف کوچ نشین مانند قشقایی ها و افشاری ها برای فرش های خود از سیرجان نفوذ می کنند.

آنها همچنین بسیاری از محصولات خود را در این شهر می فروشند. فرش ها اغلب دارای یک مدالیون هندسی در مرکز با نقوش گل در گوشه ها هستند.

آنها همچنین به خاطر تولید سفره، نوعی گلیم بافته کردی که اغلب کوچک و چهار گوش است و اغلب به عنوان پتو استفاده می شود، شهرت دارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.